Stroohm is sinds het begin van de transitie naar een elektrisch wagenpark partner om dit te realiseren. Laadpunten op kantoor en bij medewerkers thuis werden conform een duidelijke car-policy voorzien waarbij de laadkosten werden geoptimaliseerd. Maar voor wie veel op de baan is en op afgelegen plaatsen werkt waar geen vaste infrastructuur is, laat staan laadpalen zijn, moet men creatief aan de slag. Zo gezegd zo gedaan en Jan De Nul Group ontwikkelde een mobiele werf container met geïntegreerde Stroohm-laadpunten.Â
“Wij zijn pionier op verschillende domeinen: we denken in oplossingen in plaats van problemen”
Christof De Waele
De laadcontainer kan 4 elektrische wagens aan vol vermogen laden in de voormiddag en nog eens 4 wagens in de namiddag. Met een aansluiting van 63A die eenvoudig kan aangesloten worden op een lokale werfkast worden de 2 dubbele laadpunten gevoed. Een noodstop alsook een externe GSM-antenne zijn voorzien om het verbruik te communiceren met het centrale beheersysteem. De container is zo ontwikkeld dat de laadpunten niet beschadigd kunnen worden en de containers praktisch kunnen gestapeld en vervoerd worden zonder schade. Hiermee zijn ook de werfleiders op de meest afgelegen werven ondersteund en kunnen ze met een volle batterij naar huis rijden zonder zich zorgen te maken of er laadpunten onderweg zijn en hoe lang ze daar moeten laden.
Voor de structurele werken zoals de Oosterweel verbinding te Antwerpen waar gedurende jaren wordt gewerkt heeft Stroohm vaste laadpunten voorzien. Rondom Antwerpen op strategische werf locaties worden met Stroohm laadpunten de elektrische bedrijfswagens geladen. Zo draagt Stroohm een steentje bij aan niet alleen een betere wegen infrastructuur maar ook naar duurzame mobiliteit.