Wat is Split Billing?

Met deze optie kun je de kosten voor het gebruik van je thuislaadstation doorberekenen aan je werkgever of je eigen bedrijf. Het factureren van laadkosten (split-billing) is een belangrijk aspect van elektrisch rijden. Veel elektrische voertuigen zijn vloot- of leaseauto’s en de gebruikskosten moeten worden gefactureerd aan het bedrijf of je eigen onderneming. De aangesloten laadstations van Stroohm zijn uitgerust met een energiemeter voor het factureren van de elektriciteit. Hierdoor kunnen de kosten van de oplaadtransacties worden gescheiden van de kosten van het huishoudelijke energieverbruik en worden gefactureerd aan de werkgever. Om de split-billing service te activeren, moet je je intelligente laadstation registreren. De kosten voor ‘split-billing’ bedragen 6 euro per maand, exclusief btw voor een privé laadstation, en 8 euro ex btw als het laadpunt als semi-openbaar moet worden ingesteld. Natuurlijk stijgt je energierekening door het opladen van je elektrische voertuig. Als je werkgever bijdraagt in de kosten, registreert het Stroohm-laadstation jouw verbruikskosten. Stroohm factureert vervolgens de transacties aan je werkgever, en je wordt maandelijks automatisch terugbetaald. De eerste keer kan dit 4 tot 6 weken duren, daarna wordt het een maandelijks proces. Je werkgever betaalt de factuur en jij krijgt je geld terug voor de vorige maand. Om de functie voor gesplitste facturering te configureren en zowel de facturering aan de ene kant als de terugbetaling aan de andere kant uit te voeren, hebben we het volgende nodig:

  • Bankrekeningnummer van het bedrijf (als je voor automatische incasso kiest)
  • Je privé bankrekeningnummer (voor vergoedingen)

Houd er rekening mee dat dit twee verschillende bankrekeningnummers moeten zijn.

Last updated byAnoniem