Onlangs had ik het voorrecht om de prachtige Normandische kust te verkennen in een BMW i7 via BMW dealer GREGOIR, een elektrische luxe sedan die opvalt in alle opzichten. Deze reis bood een perfecte kans om de prestaties, het comfort en de technologieën van deze auto grondig te testen. Hier zijn mijn inzichten over deze indrukwekkende auto.

Design en Eerste Indrukken

Bij het instappen voel je onmiddellijk de luxe van de BMW i7. Met hoogwaardige materialen, een naadloze afwerking en futuristische technologische snufjes straalt de auto klasse uit. Het BMW iDrive-systeem met een gebogen display biedt een prachtig overzicht van alle essentiële functies en gegevens. De verlichting in het interieur, in combinatie met de keuze aan kleuren en materialen, geeft een warm en verfijnd gevoel. De diamant effecten zijn wat anders dan mijn Tesla interieur dat ik gewoon ben.

Accu en Laadvermogen

De accu van de BMW i7 M70 xDrive heeft een capaciteit van 105.7 kWh. Daarvan is 101.7 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 490 kilometer gehaald. In de praktijk heeft deze Luxe sedan een verbruik dat net onder de 25kWh/100km duikt, te vergelijken met een SUV in deze klasse, maar de 50 of de 60 variant is minder sportief afgesteld en zal iets minder verbruiken. Op het gebied van opladen kan de BMW i7 snel worden opgeladen met een vermogen tot 195 kW. Hiermee kun je in ongeveer 30 minuten van 10% naar 80% gaan, ideaal voor langere reizen zoals die naar Normandië. In de praktijk ben ik maar 1 keer gestopt onderweg omdat ik ter plaatse voldoende batterij capaciteit wou overhouden om de regio Deauville te verkennen.

Rijervaring en Prestaties

De BMW i7 combineert kracht en stilte op een manier die je zelden ervaart. Tijdens mijn rit kon ik de wagen echt waarderen: hij biedt voor zijn grootte altijd directe acceleratie, stille prestaties, en een ongeziene demping op verschillende soorten wegen. Het was een genoegen om over de Franse snelwegen te cruisen, wat een ontspannen rijervaring bood.

De i7 biedt bovendien geavanceerde rijhulpsystemen die lange ritten comfortabeler en veiliger maken. Adaptive cruise control en lane assist werkten samen om een gestroomlijnde en moeiteloze rijervaring te creëren, zelfs op drukke stukken weg. De autopilot van m’n Tesla werkt iets directiever, maar op snelwegen is het systeem van BMW eigenlijk best comfortabel.

Autonoom rijden

De BMW i7 beschikt over Level 2 autonome rijfuncties. Dit houdt in dat het voertuig enkele taken zelfstandig kan uitvoeren, zoals adaptieve cruisecontrol en het binnen een rijstrook houden met stuurassistentie. Het systeem kan ook automatisch remmen en accelereren. Echter, de bestuurder moet echter zelf van baanvak wisselen. Mogelijks wordt dit nog verder ge-update in de toekomst via een over the air update.

Comfort: Een rijdende lounge zetel

Het comfortniveau van de BMW i7 is ongeëvenaard. Het Executive Lounge Seating-pakket biedt extra beenruimte en zelfs de mogelijkheid om de achterbank te verstellen in een bijna liggende positie, ideaal voor passagiers die willen ontspannen tijdens langere ritten. De combinatie van massagezetels en verstelbare stoelen die ongezien lendensteun geven zorgde ervoor dat zowel de bestuurder als passagiers genoten van een reis in comfort en stijl.

Het geluidssysteem van topkwaliteit, speciaal ontworpen voor de i7, zorgde voor een rijke geluidsbeleving, waarbij je de nuances van elk muziekstuk kunt horen. De soundproofing van de cabine is uitstekend, waardoor het gevoel ontstaat dat je je in je eigen cinema bevindt.

Eindconclusie: Een Reis met Klasse en Comfort

Mijn ervaring met de BMW i7 op weg naar Normandië was onvergetelijk. Deze auto is meer dan alleen een vervoermiddel; het is een mobiele luxe-ervaring die elektrische prestaties en comfort moeiteloos combineert. Of je nu op zoek bent naar een auto voor dagelijks gebruik of een voertuig om lange afstanden af te leggen in ultieme luxe, de BMW i7 stelt niet teleur. Als je de kans krijgt om de i7 te ervaren, is dat zeker een rit die je niet wilt missen. De eDrive50 begint aan 97.107,44 btw excl – 117.500 btw incl. en deze kan je naar eigen inzichten uitrusten. Nogmaals dank aan BMW GREGOIR voor deze ervaring.

Naam(Vereist)
Enter the employer's VAT number in the format: "BE 0123.456.789"
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier

Volgende stappen: Een add-on voor e-mail synchroniseren

Om het meeste uit uw formulier te halen, raden we u aan dit formulier te synchroniseren met een e-mailadd-on. Ga naar de volgende pagina (https://www.gravityforms.com/the-8-best-email-plugins-for-wordpress-in-2020/) voor meer informatie over de opties voor uw e-mailtoevoegingen. Belangrijk: Verwijder deze tip voordat u het formulier publiceert.
Naam(Vereist)
Privacy(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contactformulier - Algemeen - NL

Naam(Vereist)
Voer het BTW-nummer van de werkgever in, in het formaat: "BE 0123.456.789".
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stroohm nieuwsbrief - NL

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier

Volgende stappen: Een add-on voor e-mail synchroniseren

Om het meeste uit uw formulier te halen, raden we u aan dit formulier te synchroniseren met een e-mailadd-on. Ga naar de volgende pagina (https://www.gravityforms.com/the-8-best-email-plugins-for-wordpress-in-2020/) voor meer informatie over de opties voor uw e-mailtoevoegingen. Belangrijk: Verwijder deze tip voordat u het formulier publiceert.
Naam(Vereist)
Privacy(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
scroll to top