Algemeen
De oplaadpunten werken met de meeste oplaadkaarten, zoals die van Blue Corner, EDI, Ecotap, Eneco, Engie, Luminus, Plugsurfing, Pluginvest, Shell Recharge, Stroohm, enz.
Brussels International Trademart (B.I.T.M.) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele schade aan uw voertuig of kabel, of voor de facturatie van het verbruik.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de helpdesk van Stroohm op +32 3 349 26 49.
Tarieven
Met een Stroohm-laadkaart:
Starttarief: €0,52/kWh + €0,47€/Kwh (excl. BTW).
Het minutentarief start vanaf de aansluiting tot de laadsessie wordt gestopt door de gebruiker via de laadkaart en loopt zelfs door nadat de auto volledig is opgeladen.
Met een andere oplaadkaart: Afhankelijk van de afspraken met je persoonlijke laadpasaanbieder.
Hoe begin ik met opladen?
1. Steek de kabel in de auto.
2. Steek de kabel in het oplaadpunt.
3. Scan je oplaadkaart: Een pieptoon en de LED’s geven aan dat het opladen is gestart.
4. De LED in de oplaadpoort van je auto wordt groen en het opladen is gestart.
Hoe stop ik met opladen en verwijder ik de oplaadkabel?
1. Houd je oplaadkaart tegen de kaartlezer van het apparaat om de sessie te stoppen.
2. Wacht minstens 5 seconden tot de sessie is gestopt en verwijder dan de kabel uit het voertuig.
3. Verwijder de oplaadkabel uit het oplaadpunt.
De oplaadkabel zit vast. Wat moet ik doen?
1. Controleer of de kabel is losgekoppeld van de auto.
2. Zorg ervoor dat de permanente vergrendeling van uw voertuig is uitgeschakeld.
3. Druk de laadkabel stevig in het laadpunt.
4. Terwijl u de kabel in het laadpunt gedrukt houdt, drukt u met uw andere hand de aanraakknop gedurende 5 seconden in (zie foto).
5. Trek de kabel met kracht uit het laadpunt.
6. Herhaal indien nodig stap 2, 3 en 4 met meer kracht.

Betekenis van kleuren lichtstroken:
– Licht onderaan de lichtbalk = Stand-by
– Wit – continu licht = auto aangesloten
– Wit – pulserend licht = bezig met opladen
– Wit – knipperend licht = wachten op verificatie
– Wit – snel knipperend licht = RFID sleuteltag ontvangen (wacht op verificatie van sleuteltag in backend systeem)
– Blauw – continu licht = Smart Charge geactiveerd (auto aangesloten)
– Blauw – pulserend licht = Smart Charge bezig
– Groen – continu licht = Nadat u de resetknop 5 seconden ingedrukt hebt gehouden, is het laadstation gereset.
– Rood – continu licht:
Er zijn drie mogelijke oorzaken voor het constante rode lampje op het oplaadpunt:
- Aardlek in de kabel of de auto.
- De auto reageert negatief op iets in het elektriciteitsnet.
- Het oplaadpunt heeft andere afwijkingen gedetecteerd.
Om het oplaadpunt te resetten, verwijdert u de oplaadkabel uit het station.
Neem contact op met Stroohm op +32 3 349 26 49 als het continu rode lampje blijft branden.